Uzakdoğu Seyahat

Bavulumu hazırladım, kapının yanına koydum, yola çıkma zamanı yaklaştı.

Uzakdoğu gezi kararını verdikten sonra  yaptığımız hazırlık çalışmalarının, ne kadar çok emek gerektirdiğini  ve zaman aldığını görünce bu seyahat planlaması konusunu ayrıca yazmak ve paylaşmak gerektiğini düşündüm.

Uzak Doğu gibi bir bölgeye bir turla gidilebilir, tur şirketi her şeyi planlar veya sırt çantanızı alır, kalacağınız süreyi aşağı yukarı belirler, tek yön gidiş bileti ile  yola çıkıp, yolun sizi götürdüğü yerlere gidebilirsiniz.

Biz gezgin türü olarak iki gruptan farklı bir yolu seçtik. Öncelikle  uzun süre kalmayı ve çok ülke görmeyi planladığımız için her hangi bir tur bizim beklentilerimizi karşılayamazdı. Yolculuğa iki arkadaş çıkmayı istedik. Tek başına olmak istemediğimiz gibi, daha fazla kişi ile yolculuk yapmayı da düşünmedik. Çevremizden birkaç arkadaşımız da bu geziye katılabilirdi, ancak ülkeler değişik, süre uzun ve çok iyi planlanması gereken bir gezi idi.  İki kişi böyle bir rotayı daha iyi gezebileceğimizi düşündük.

Rotamız, göreceğimiz  şehirler, kaç gün kalacağımız   ve ülkeler arasındaki   tüm ulaşım biletlerin alınması ve kalınacak otellerinde belirlenmesi gerekmekteydi. Tüm bu planlama için öncelikle çok yazı ve  blog okuduk, bu ülkelerde kalmış veya gezmiş kişiler ile detaylı görüşmeler  yaptık. Daha sonra da iki arkadaş uzun saatler bu gezi projemiz üzerinde çalıştık.

Gezi kararımızı Ağustos 2015 tarihinde verdik. Tayland Bangkok’a gidiş dönüş uçak dönüş biletimizi de Eylül ayında  satın aldık. Uzakdoğu rotasında ilk adım atılacak ülke Tayland. Tayland’ın başkenti  Bangkok  bölge için stratejik bir şehir. Havayolu ulaşımında transit noktası, başka ülkeler için vize alınabilecek şehirlerden biri ve ayrıca kendine özgü yapısı ile Uzakdoğu havasını soluyacağınız  bir şehir.

Bangkok için en uygun fiyatlı uçak biletini araştırdık. İstanbul’dan çok sayıda havayolunun Bangkok’a uçuşu var. Biz İran Mahan Havayolları’na karar verdik. Bu uçuş için 1750 TL nakit ödeme yaptık. Havayolu kredi kartı kabul etmiyor, nakit havale yaptık. Uçuş fiyatı uygun olmakla beraber gidiş ve dönüşte Tahran Havaalanı’nda 5-6 saat aktarma sırasında beklemek zorunda kalınıyor. Bangkok’ta  üç  gece dört gün kalacağız. Bu sürede güzel Bangkok’u gezme imkanımız olacak. Bangkok’u  üç yıl önce görmüştüm, şimdi Esin’e rehberlik yapacağım, aslında tekrar göreceğim için çok mutluyum. Ayrıca Myanmar vizesine buradaki elçilikte başvuracağız. Otelimizi de Myammar Elçiliği’ne yakın yerde ayırttık.

Dördüncü gün Myanmar Yangon’a uçuş biletimizi aldık. Yangon’da çalışan İzmir’den arkadaşımız Hale bizi karşılayacak ve onunla 10 gün geçireceğiz. Myanmar çok güzel bir ülke, 1962 yılına kadar Uzak Doğu’nun zengin ülkeleri arasında iken bugün o konumundan uzaklaşmış. Son yıllara kadar dışa kapalı bir ülke iken son yıllarda sınırlarını açmış ve ülkeye gelen turist sayısı artmaya başlamış.  Tapınakları, doğası ve henüz bozulmamışlığı bizi çekti. Myanmar’da eski başkent Yangon’un dışında kuzeyde eski başkentleri Mandalay, Tapınaklar bölgesi Bagan ve İnle Gölü’ne gitmeyi planladık. Bu arada denize girme zamanımız olacak mı bilemiyoruz.

Myanmar’da geçireceğimiz 10 gün sonrası, Yangon’dan Kamboçya’da Siem Reap şehrine uçacağız. Bu şehirde göreceğimiz en önemli yer Angkor Wat, dünyaca ünlü, Unesco Dünya Mirasları Listesi’nde yer alan tapınaklar. Bu tapınaklarda hem güneş batışını hem güneş doğuşunu izlemek istiyoruz. Siem Reap şehir gezisi için de ayrıca zaman ayırdık. Siem Reap’tan ülkenin başkenti Phnom Penh’e otobüsle gideceğiz. Oradan Vietnam’a da otobüs ile devam edeceğiz. Hayatımda ilk kez otobüs ile bir ülke sınırından geçeceğim üstelik Kamboçya’dan Vietnam’a. Vietnam en doğuda büyük bir ülke. Güneyde Hoi Chi Minh (Saygon) dan başlayan turumuzda, en kuzeyde Hanoi’ye gitmeden önce  Nha Trang ve Da Nang şehirlerinde de mola vereceğiz. Bu bölgedeki yolculuğumuzu gündüz otobüs ile yaparak ülkenin büyük şehirler dışındaki daha küçük yerleşim yerlerini ve doğasını yakından görmeyi istiyoruz. Ayrıca yol ülkenin tam doğusunda ve Güney Çin Deniz kıyısından gidiyor. Bu denizde yüzmeyi de düşünüyoruz.
Ülkenin bu bölümünde belirli bir yolda otobüs yolculuğunu tercih etmemize rağmen, ülkenin en kuzeyindeki  Hanoi’ye kadar otobüsle gitmenin bizi çok yoracağını düşünerek Da Nang’ta uçağa bineceğiz. Hanoi’de  3-4 gün kalacağız ayrıca olağanüstü manzaralı Halong Körfezi’nde tekne gezintisi yapmayı planladık. Vietnam’da da yeterince uzun zaman geçirdikten sonra Laos’a geçme ihtimalimiz bulunmakla beraber herhalde tercihimiz, Tayland’ın kuzeyi uzun boyunlu kadınların yaşadığı Chiang Mai olacak.

Gezimizi önce 25 gün olarak planladık ve Bangkok gidiş dönüş biletimizi bu süre için almıştık. Ancak gezimizi detaylı planlayınca Vietnam’da daha fazla zaman geçirmek ve Tayland’da Bangkok’un yanı sıra kuzeyde yeşil, doğal, bozulmamış Chiang Mai’yi gezebilmek için dönüş biletimizi değiştirdik, geziyi beş gün daha uzattık.

Uçak biletlerimizin tamamını çok önceden aldık. Biletlerimizi Skyscanner, ebooker, kayak.com internet sitelerinden ve bazı Uzakdoğu Havayolu şirketlerinin kendi web sitelerini de araştırdık. Biletlerimiz Mahan Havayolları, Nok Air, Air Asia, Jet Star, Thai, Pegasus ve Onur Air şirketlerinden. Yani bu gezide 7 ayrı havayolu  ile uçacağız.  Otellerimizi agoda.com’dan ayırttık, çünkü özellikle bu bölgede Agoda’nın özel indirimli otel fiyatları alabildiğini biliyoruz. Yer ayırtırken bu karşılaştırmayı yapma şansımız oldu. Örneğin Kamboçya Siem Reap’teki 3 yıldızlı, kahvaltı dahil otelimiz başka bir sitede % 60 daha pahalı idi.

Sonuç olarak gezimize beş ay önce karar verdik.  Nerede ise beş ay boyunca her hafta belirli bir süreyi gezinin planlamasına ayırdık. Gezimizi en uygun mevsimde, görülmesi gereken yerlere yeterince zaman ayırarak ve en uygun maliyet ile gerçekleştirebileceğimizi düşünüyoruz. Planlamalarımızı gitmeden yazıya dökmekteki  amacım dönünce planlarımızı ve beklentilerimizi ne ölçüde karşılayabildiğimizi de sizlerle paylaşmak istemem. Asıl önemlisi ise biz iki kişi böylesine farklı kültür ve farklı gelişmişlik düzeyindeki ülkelere kendi gezilerimizi nasıl planladığımızı anlatıp sizin de planlamanıza yardımcı olabilmek Belki bazı gezginler hemen planlama çalışmalarına başlayıp, yolculuk boyunca yazılarımız veya resimlerimiz ile bizi takip edip, biz dönmeden böyle bir geziye başlayabilirler diye düşünüyoruz..

4 COMMENTS

Yorumunuzu Buraya Yazabilirsiniz

Yorumunuzu Giiniz
Please enter your name here